Friday, December 30, 2016

GOOD BYE (2016)





 *  I'm sorry to my foreign readers, but this post is only in Czech

Tento rok měl takovou divnou pachuť. Minulý rok jsem si přála, aby rok 2016 byl lepší a to hlavně proto, že se v tom roce odehrálo několik nepříjemných událostí, které jsem nechtěla zažívat znovu. Pravda je taková, že se tytéž situace neopakovaly, ale život zase ukázal, že se nepříjemnosti mohou stát kdekoliv a kdykoliv.
Abych nebyla do konce roku a do začátku nového jen smutná, stěžující si a poraženecká, začneme veselým dikobrazem. Hihi.











Všechny fotky jsou staré maximálně tak 5 měsíců, takže rozhodně nereflektují celý můj rok, ale jak už jste někteří možná zjistili, mám vlastní notebook (na který jsem poctivě měsíc makala 12x12 hodin u pásu, musím se pochválit) a ještě jsem si nestihla přetáhnout všechny své fotky ze starého počítače.
Abych teda nějak zrekapitulovala svůj rok, dovolím si využít pár otázek z tohoto článku od mé oblíbené blogerky (všichni se povinně kouknou!). Přemýšlela jsem, jestli mám otázky překládat, ale přiznám se - jsem moc líná. Doufám, že mi to odpustíte.

ROK 2016

If you had to describe your 2016 in 3 words, what would they be?
Strach, smutek, nadšení

What new things did you discover about yourself?
Dokážu dát dohromady lidi na to, abych dokázala natočit krátký film, dokážu jet v v kuse dva dny bez spánku, dokážu být po kritice (která je pro mě důležitá) zraněná asi 2 dny a pak se oklepat a jít dál, ale budu brečet asi půlroku kvůli nešťastné lidské komunikaci. Taky jsem si ověřila, že když zatnu zuby a zapřu se, vážně to jde. Potvrdila jsem si, že umím (některé) lidi rozveselit a opravdu si o mě myslí, že jsem "sluníčko" (a to doslova!), což mne samozřejmě těší.




What single achievement are you most proud of?
To nebude jeden...Že jsem dokázala přemluvit a zapojit hodně lidí do natáčení, že jsme se ani v té největší zimě nepohádali (nebudu lhát, fakt si myslím, že i díky mému přístupu), že jsem zvládla dělat dvanáctky u pásu (a fakt doufám, že další léto najdu lepší brigádu, jelikož když děláte tu stejnou věc 12 hodin, začne vám vážně hrabat).

Which of your personal qualities turned out to be the most helpful this year?
To, že se vždy řídím pythonovským pravidlem "always look on the bright side of life"!

What, or who, are you most thankful for?
Je to neuvěřitelné, ale spoustě lidí a spoustě věcí. Ale v poslední době asi za to, že když jsem posílala svůj krátký film ke konzultaci jednomu profesorovi (a režisérovi, překvapivě!), napsal mi, že je špatný a já...jsem zjistila, že mi tím strašně pomohl - samozřejmě, že je špatný, v porovnání s tím, co ještě vytvořím!




What was the most important lesson you learnt in 2016?
Sejde z očí, sejde z mysli u mě moc neplatí, že je lepší nevzdávat se na duchu a že je fakt hodně dobrý, když si vážíte svého těla (a třeba chodíte brzo spát).
 
Which mental block(s) did you overcome?
Tohle je hodně osobní otázka, takže na ni odpovím takto: pokud cítíte, že máte problém, který se rozrůstá do větších rozměrů, než jste si představovali, nebojte se o tom mluvit. S kamarády, rodinou, s někým, komu důvěřujete. A nebo navštivte psychologa, fakt.

What 5 people did you most enjoy spending time with?
ÁÁÁÁ, kamarádi, kamarádi a kamarádi. A pak je tu můj bratr. (Doufám, že si to nečte, jelikož pak by si mohl myslet, že jsem to napsala ironicky.)




What cool things did you create this year?
Kromě již několikrát zmiňovaného filmu se mi taky podařilo natočit spoustu klipů, blbostí a nafotit milion fotek, také jsem si vyhrála s dárky, které jsem za rok věnovala a myslím, že jsem taky vytvořila několik úža outfitů (jojo, jsem prostě šikulkaaa).

Was there anything you did for the very first time in your life this year?
Byla jsem poprvé na depilaci voskem! :D A to je achievement, panečku. No, taky jsem poprvé stříhala video.

What was your favourite moment spent with your friends?
Miliony momentů. Naše sezení po škole ve škole, hraní na klavír, výlety o prázdninách, koncert v Praze (The Neighbourhood), návštěvy knihovny,...




Which worries turned out to be completely unnecessary?
Jednoho dnes jsem si uprostřed vyučování uvědomila, že ten den jsem měla odevzdat přihlášku na VŠ. Ha. Zběsile jsem utekla domů, rozházela půl pokoje, abych našla požadované papíry, utíkala na poštu a ptala se, jestli existuje nějaká možnost, jak to zařídit, aby tam dopis došel ještě dnes. Samozřejmě neexistovala. Takže jsem balík poslala prostě jen expresně a doufala, že dojde aspoň někdy. Pak jsem zoufale volala na sekretariát, jestli jim bude vadit, když balík přijde trošku pozděj a přemýšlela, jak taťkovi vysvětlím těch zbytečně promrhaných 640 korun. A asi zapůsobilo blížící se kouzlo Vánoc, nebo snad i moje okouzlující osobnost a paní sekretářka mě milě ujišťovala, že je to úplně v pořádku a já jsem jí dodneška vděčná.

What one thing would you do differently and why?
Místo náhlého výbuchu bych se raději odklidila někam daleko, tam si zanadávala, nadechla se, dýchala (hodně) a pak si začala psát s kámoškou na FB, nebo bych utekla ven. Cokoliv by zabránilo tomu velkému hněvu, kterým se všechno jen zhoršilo.

What new habits did you cultivate?
Chodím spát tak v jednu ráno. A věřte mi, jde to poznat na mé pleti (ahoj, pět nových beďarů) i na mé náladě. Nikomu to nedoporučuju :D!




ROK 2017

What do you want the overarching theme for your 2017 to be?
Láska, zapálení, nadšení, odhodlání, nevzdávání se na duchu, vyrovnání (se). Patetické, že? Njn.

What skills do you want to learn, improve or master?
Naučit se lépe ovládat (jak ve hněvu, tak ve smutku), naučit se vše o filmu. Všechno.

Which habits do you want to change, cultivate or get rid of?
Chci se už konečně pořádně vyspat, takže rozhodně to spaní.

What do you want to achieve career-wise?
Natočit jeden větší projekt - což zní děsně profesionálně a tajemně.

How do you want to remember the year 2017 when you look back on it 10/20/50 years from now?
Rok, kdy jsem udělala rozhodný krok.



Všem vám přeji dobrý vstup do nového roku.

P.S.: Kdyby někdo tušil, jak se zbavit tady tohodle jump linku dole, napište mi, prosím, mořím se tu s html už den a na nic jsem nepřišla.
HUDBA, KTERÁ STÁLA ZA TO
(A POŘÁD STOJÍ!) (uvedená jsou alba interpretů, jelikož většinu, nebo všechny písně na albu považuji za skvostné)

Corinne Bailey Rae - The Heart Speaks In Whispers (2016)
Ella Mai - CHANGE (2016)
Lady Gaga - Joanne (2016)
Princess Nokia - 1992 (2016) 
Yuna - Chapters (2016)
Hayley Kiyoko - Citrine (2016)
Solange - A Seat at the Table (2016)
M.I.A. - AIM (2016)
Madonna - Rebel Heart (2015) 
Benjamin Clementine - At Least for Now (2015)
Sia - Some People Have Real Problems (2008)

9 comments:

  1. Z jakýho reasonu jsou ty titles v english?

    ReplyDelete
  2. Ako prvé - nádherné fotografie! Ako druhé - wow, myslím, že každý tento rok dokázal niečo, inak aj ja by som sa mohla naučiž ovládať svoje emócie (najmä hnev a smútok - plač). Niekedy proste vybuchnem a o päť sekúnd sa dotyčnému ospravedlňujem, lebo ma to prejde - ja sa totiž neviem dlho hnevať, ale ten nával na začiatku je obrovský. Mám dojem, že hlavne ja by som potrebovala pomoc.. a ako som vždy chcela... pretože tým najmä ubližujem svojim blížnym a vlastne aj sebe... celý tento rok bol stresujúci a depresívny pre mňa, to si pomyslím, keď sa na to pozriem z tej horšej stránky, ale vždy je tu tá lepšia, na ktorú treba pozerať častejšie! Bože, kde sme sa do dostali s týmto monológom (do pekla)! Ale tak nič, prajem ti všetko dobré a veľa síl do nového roku, aby si ich strávila s takými úžasnými ľuďmi ako tento :)

    ReplyDelete
  3. Asi som sa zamilovala do tvojich fotiek! Sú fakt nádherné! ♥
    Všetko dobré do nového roka! :)
    CAROLINE

    ReplyDelete
  4. Tie fotografie <3 Nádhera!!!! <3
    Prajem ti všetko len to dobré a šťastný Nový rok <3
    WITH GREY WOLF

    ReplyDelete
  5. Rukavice jako loutky? Dokonalé!
    Tak ať ti vyjdou všechny nejen filmové plány, zvládneš nejednu životní výzvu a hodně se směješ.
    Krásný nový rok,
    Karo
    http://inkpotstories.com/

    ReplyDelete
  6. najskôr musím povedať, že tvoj blog má čosi do seba - na prvé nakuknutie ma očaril, a preto som novým followerom ;) prekrásne fotky, ktoré nie sú ,,iba" fotkami - rozprávajú príbehy, atmosféru, emócie... a s niektorými tvojimi slovami sa dokážem dokonale stotožniť (s niečím tak veľmi, až ma to samotnú prekvapilo)... tak len to som chcela, že máš to tu parádne :D :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  7. Ty vyvolané fotky jsou super jako všechny tvoje fotky:-) A s tím filmem držím palce!

    ReplyDelete

Děkuji vám za vaše komentáře!
Thanks for your comments!

Popular Posts